قطعات یو پی اس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 24 بهمن 1402
بازدید : 13217
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


تجهیزات یو پی اس بسیار کار می کنند و دارای اجزای مهم زیادی هستند. اجزای اصلی یک یو پی اس شارژر یو پی اس، باتری و اینورتر است. به غیر از این موارد، تجهیزات UPS شامل فن، TVSS و موارد دیگر می شود. اینها همه بخش های مهم و مهم هستند. هنگام خرید یو پی اس، مطمئن شوید که همه چیز مربوط به قطعات یو پی اس بررسی شده است. با این حال، شارژر، باتری و اینورتر از همه مهمتر هستند. در ادامه به شرح هر کدام می پردازیم، لازم است بدانید که دلیل خرابی یو پی اس آسیب دیدن یکی از این قطعات است.

آیا ترکیب UPS مهم است؟

بله، مهم ترین عامل در کیفیت یو پی اس، ویژگی های یو پی اس است. زیرا اگر تجهیزات یو پی اس از کیفیت بالایی برخوردار نباشند، مطمئناً عمر یو پی اس بسیار کوتاه خواهد بود.

حال در این مقاله نگاهی دقیق به تمامی این قطعات خواهیم داشت تا در هنگام خرید یو پی اس با مشکل مواجه نشوید.

باتری یو پی اس

باتری یکی از اجزای یو پی اس و عامل تمایز بین یو پی اس است. قابلیت های آن می تواند تا حد زیادی بر قیمت دستگاه و اندازه آن تاثیر بگذارد. باتری های یو پی اس انواع مختلفی دارند و می توانند بین 5 تا 20 دقیقه برق مورد نیاز دستگاه شما را تامین کنند و توصیه می شود در این مدت با خیال راحت کامپیوتر خود را خاموش کنید. اگرچه یو پی اس بسیار وابسته به باتری است و اساساً تمام عملکردهای آن به باتری مربوط می شود. اما بیشتر خرابی های یو پی اس به خاطر همین باتری هاست. در بخش‌های بعدی به وضوح اهمیت باتری‌ها و تأثیر آن‌ها بر همه چیز مربوط به UPS را برجسته می‌کنیم.

چه باتری هایی در یو پی اس وجود دارد؟

مهم ترین انواع باتری های مورد استفاده در دستگاه های یو پی اس، باتری های سرب اسید و لیتیومی هستند. برای انتخاب یک یا چند یو پی اس و باتری و برق مناسب، بهتر است تعداد دستگاه ها و توان آنها را محاسبه کرده و 30 درصد به توان به دست آمده اضافه کنید. و در اینجا نحوه تهیه یو پی اس مناسب آورده شده است. در بخش بعدی به نکاتی برای نگهداری باتری یو پی اس خواهیم پرداخت. به یاد داشته باشید که در هنگام خرید باید برق دستگاه یو پی اس را بررسی کرده و برق مورد نیاز را مطابقت دهید.

به این واقعیت توجه داشته باشید که عدم نگهداری صحیح باتری های UPS باعث آسیب بیشتر به این قطعه حیاتی می شود. و با باتری های لیتیومی توجه و نگهداری صحیح از باتری بسیار مهم و ضروری است. در صورت عدم رعایت توصیه های نگهداری باتری یو پی اس، امکان تخلیه کامل ظرفیت این باتری ها وجود دارد.

چتر ups

واضح است که باتری های دستگاه یو پی اس نیاز به شارژ دارند و با جریان متناوب شهر نمی توان این فرآیند را انجام داد، بنابراین نیاز به جریان مستقیم است. شارژر یو پی اس در درجه اول وظیفه تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم را بر عهده دارد. باید بدانید که این مقاله بسیار مهم است و یک شارژر بی کیفیت می تواند به باتری شما آسیب برساند. همانطور که می بینید شارژر نقش مهمی را ایفا می کند و این نقش در فناوری UPS آنلاین بسیار بیشتر از سایر فناوری های UPS است. اگر قصد خرید شارژر یو پی اس را دارید، توجه داشته باشید که ولتاژ آن برای باتری های 12 ولتی باید بین 13.4 تا 13.7 باشد.

در هر صورت اگر قصد خرید شارژر باتری یو پی اس بهراد را دارید باید به نوع باتری که عمدتا سربی اسیدی است، وجود نشانگر LED روی شارژر که وضعیت شارژ باتری را به شما اطلاع می دهد توجه کنید. ، ولتاژ و جریان باتری. از سوی دیگر، مهم است که توجه داشته باشید که نگه داشتن باتری های یو پی اس با شارژ رایگان می تواند ظرفیت آن ها را تخلیه کند و نباید باتری را بیش از حد لازم به شارژر متصل کرد، بنابراین شارژری را انتخاب کنید که دارای قطع کننده مدار باشد. باتری آسیب نرسان


یو پی اس TVSS

یک TVSS یا دستگاه ولتاژ گذرا از دستگاه های الکترونیکی حساس در برابر نوسانات شدید ولتاژ موقت محافظت می کند.

این حفاظت با افزایش ولتاژ به سطح ایمن قبل از آسیب دیدن دستگاه انجام می شود. سپس جریان اضافی به سمت پایین هدایت می شود.

شایع‌ترین علل موج‌ها، رعد و برق‌های نزدیک یا تغییرات بار زیاد است.

آیا همه واحدهای یو پی اس TVSS ندارند؟

یکی از رایج ترین تصورات غلط در مورد UPS این است که از تجهیزات شما در برابر صاعقه یا نوسانات برق محافظت می کند.

در حالی که این ممکن است برای برخی از واحدهای تک فاز کوچک مانند APC یا Tripp Lite صادق باشد، اکثر یو پی اس های سه فاز متوسط ​​و بزرگ فاقد حفاظت در برابر صاعقه یا حفاظت TVSS هستند.

بنابراین اگرچه ممکن است فکر کنید 3 یو پی اس بزرگ و گران قیمت از شما در برابر قطع برق محافظت می کنند، حقیقت این است که ممکن است اینطور نباشند.

در نتیجه، توصیه می‌شود که تحقیق کنید و بررسی کنید که یو پی اس شما توسط TVSS روی پانل تامین برق ورودی یو پی اس شما محافظت می‌شود.

باید هم از یکسو کننده و هم ورودی یو پی اس محافظت کنید.

منبع تغذیه یو پی اس

از آنجایی که وسایل ارتباطی متصل هستند، باید باتری یو پی اس را شارژ کنیم و این کار توسط اجاره انجام می شود. اما زمانی که برق قطع می شود برای تهیه دستگاه ها و تجهیزات به جریان متناوب شهر نیاز داریم. جریان مستقیم باتری یو پی اس توسط مبدل به جریان مستقیم تبدیل می شود تا به تجهیزات شما برسد. همچنین اینورتر بر توان یو پی اس تاثیر می گذارد و برای اینکه یو پی اس حداکثر توان را داشته باشد باید اینورتر خوب باشد.

سوئیچ بای پس ثابت

در صورت خرابی یو پی اس، یک سوئیچ بای پس استاتیک داخلی به طور خودکار مدار را قطع می کند و جریان AC ورودی را در اطراف یکسوساز، باتری ها و اینورتر دور می زند تا برق مستقیم را برای تجهیزات تامین کند. تو ادامه بده اگرچه این نیرو اقتضایی نیست، اما این ویژگی همچنان به تامین برق تجهیزات مورد نظر و آنلاین نگه داشتن آنها تا زمان تعمیر یا تعویض یو پی اس ادامه خواهد داد.

فن یا خوب

همانطور که مشاهده می کنید یو پی اس مانند سایر تجهیزات برقی دارای فن خنک کننده و سایر قطعات می باشد.

این فن باتری را خنک می کند و همچنین به افزایش طول عمر یو پی اس و بهبود کارایی کمک می کند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com